Abroncsméretekkel kapcsolatos alapvető fogalmak:

abroncsméret

Az abroncsméretekkel kapcsolatos alapvető fogalmakat világszerte használják, egységességét az ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) ,Tire + Rim Association (egyesült államokbeli főszövetség) garantálja.

Ismerje meg ezeket az alapvető fogalmakat!

KÜLSŐ ÁTMÉRŐ (D):

A terhelés nélküli, az ajánlott felnire szerelt és előírásszerűen felfújt (üzemi nyomás) gumiabroncs maximum átmérője milliméterben.

PROFILSZÉLESSÉG (B):

Az abroncs szélessége milliméterben, oldalfaltól oldalfalig, terhelés nélküli, az ajánlott felnire felszerelt és előírásszerűen felfújt (üzemi nyomás) gumiabroncson mérve.

PROFILMAGASSÁG (H):

A gumi oldalának magassága. Ezt az adatot a gumi méreteként a keresztmetszeti szélességhez képest százalékban (%) adják meg.

STATIKUS SUGÁR, TERHELT ÁLLÓ HELYZETBEN (R1):

A kerékközép távolsága a felfekvési felülethez nominális terhelési és légnyomási feltételek mellett. Szokásos mértékegység mm.

BENYOMÓDÁS TERHELÉS HATÁSÁRA (DEFLEXIÓ) (h):

Az abroncs rugózása a keresztmetszeti magassághoz képest álló helyzetben maximum 10 km/h sebességig, százalékban megadva. Ez standard abroncs esetében 18%-ot tehet ki.

KERÉKPÁNT ÁTMÉRŐ (d):

A peremüléstől peremülésig terjedő átmérő milliméterben.

GÖRDÜLÉSI KERÜLET (D1):

Az az útszakasz, amit a kerék egy átfordulás során csúszás nélkül megtesz.

Ha további kérdése van az abroncsméretekkel kapcsolatban, vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Keresés