Az elmúlt hónapokban jelentős emelkedés volt megfigyelhető a vas és az acél árait tekintve, miután számos nyersanyag világpiaci ára is számottevően megnőtt.
De miből is adódik ez?
Kereslet-kínálati okoknak tudható be a drágulás, melynek legfontosabb tényezője, hogy megugrottak az európai igények a nyersanyag iránt, amit csak tovább nehezít a gyárak több hónapos leállása. Ezzel együtt jutottunk el arra a pontra, hogy az elmúlt időszakban akár 50 euróval növekedett hetente a melegen hengerelt vastekercsek tonnánkénti ára.
A számos európai országban elérhető otthonteremtési támogatások miatt jelentősen növekedett az építkezések száma. Ebben a szituációba pedig csak további nehézségeket okozott a pandémia, ugyanis 2020 elején a feldolgozóipar és ezzel együtt a logisztikai szolgáltatások leálltak, így az acélgyártó-vállalatok kisebb mértékben ugyan, de csökkentették a termelt acélmennyiséget.
Kína pedig a világ legnagyobb acélgyártója és –felhasználója, a szigorú lezárások után 2020 tavaszától folytatni tudta a munkát, így ott a gazdaság, és az acélipar is csak kismértékben esett vissza, szemben az európai gyártókkal.
A leállások ellenére Kína tudta teljesíteni az ellátást, hiszen az év első tíz hónapjában az összes világszerte előállított acél nagyjából 58 százalékát adta, szemben 2019 azonos időszakával, amikor ez csak 54 százalék volt, azonban ennek ára is volt, méghozzá jó magas.
Az említett építőipar mellett természetesen más területeket is komolyan érintett az alapanyagok árának növekedése. Ide sorolható a mezőgazdaság, ezen belül is a felnigyártásra volt közvetlen hatással. Az alapanyagok árának növekedése miatt lehetetlen elkerülni a gyártóknak az alkatrészek árának növekedését is.
A pandémia okozta áremelkedések a felnik árában is visszaköszönnek, azonban igyekszünk megtalálni az Ön számára is optimális megoldást, hiszen a mezőgazdaságban nem állhat le a munka egy pillanatra sem. Keressen minket bizalommal!