A felni a specialitásunk

John Deere 7430 3400mm nyomtav

Hogyan keressünk különleges méretű és típusú mezőgazdasági vagy ipari abroncsot, felnit? László Dávidot, a Fandáv Kft. ügyvezető igazgatóját kérdezte az AgroTrend Agrárgazdasági Szakportál  a piaci elvárásokról és az igények megvalósításáról!

– Mikor és hogyan fogalmazódott meg a vállalkozás beindítása?

– A Fandáv Kft. jelenlegi formájában 2011-ben alakult. Egy kis családi vállalkozásról beszélünk, melynek tulajdonosi köre időközben megváltozott, de a cég a családias jellegét a mai napig megtartotta.
A cég telephelye Budapesten, a III. kerületben található.
Egy mezőgazdasági termékekkel foglalkozó cégnél ez furcsán hangozhat, de mivel az ügyfeleink 90-95% viszonteladó, így a központi elhelyezkedés ebben a helyzetben inkább logisztikai előnyökkel jár.
Édesanyám a 70’-es évek végétől a gumiabroncsszakmában, az idősebbek által még ismert Taurus-nál dolgozott. Mikor 2001-ben hazaköltöztek Németországból, ahol a Taurus ottani ügyvezetőjeként dolgozott, egyértelmű volt számára, hogy itthon is ezzel szeretne foglalkozni.

– Mire van most igény a hazai piacon? Milyen termékek forgalmazása mellett döntöttek?

– A cég fő profilja mezőgazdasági ipari és speciális abroncsok és felnik forgalmazása. Abroncsok terén a kisebb fűnyírótól a traktor és kombájnokon át, egészen a nagy bányagépekig forgalmazunk gumiabroncsokat, több márkában és árkategóriában az ügyfél kívánsága szerint. Kizárólagos termékkel nem rendelkezünk ezen a téren, de egy jól kiépített európai kereskedő hálózatnak köszönhetően szinte az összes márkát és méretet rövid időn belül be tudjuk szerezni.
Felnik terén a Gruva Techniek B.V. holland gyártó prémium minőségű termékét forgalmazzuk Magyarországon. A hazai traktorfelnik forgalmazásában az utóbbi években nagy változás történt, mert míg 10-15 éve jellemzően a felhasználók inkább a gépkereskedőkön keresztül a traktorgyártoktól rendelhették meg a felniket, ma ezt már a helyi gumiabroncs kereskedőiktől is megtehetik.

– Miben térnek el a hasonló profillal rendelkező vállalkozásoktól? Miben nyújtanak mást?

– Cégünk családias jellege a munkatársak létszámában is megmutatkozik. Jelenleg 5 fővel működik a Fandáv Kft., aminek egyik nagy előnye, hogy minden munkatársunkat bevonunk az aktuális folyamatokban kialakuló megoldandó problémába. Így jobban magukénak érzik a cég összes feladatát, problémáját, valamint a kis létszámból adódóan gyorsabban tudunk reagálni az ügyfelek igényeire. A gyorsabb reakcióidő, ami például egy komplex árajánlat kiadásában mutatkozik meg, véleményem szerint versenyelőnyt jelenthet egyes szituációkban. Továbbá nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfelek azonos szintű kiszolgálásában. Sok ügyfelünk talál meg minket úgy, hogy a szomszédja vagy barátja ajánlott minket, mondván „a Fandáv Kft. majd segít neked ebben a problémában”.

– Mik a tapasztalataik, a magyar gazdák mennyire tájékozottak a felnik és abroncsok világában?


– Véleményem szerint egyre jobban.Ha az ember jól keres, akkor minden problémára megtalálja a megoldást az interneten. A magasabb tájékozottság a mezőgazdasági kiállításokon is megfigyelhető, ahol a végfelhasználók egyre szélesebb rétege ismeri meg azon technikai megoldásokat, amiket pár éve még a kereskedők is éppenhogy kezdtek elsajátítani!

– A termék kiválasztását követően milyen határidőn belül vállalják a szállítást?

– Ez erősen függ magától a terméktől és a rendelés időpontjától is. Gumiabroncsok terén nagyon ritka, hogy egy bizonyos méretet egy bizonyos márkában ne tudjunk maximum 2 hét alatt beszerezni. Itt köszön vissza a már említett európai partnerhálózatunk.
A felnik terén már más a helyzet. A főszezonnak mondható február-május közötti időszakban a szállítási határidő elérheti akár a 6-7 hetet is. Ez annak is köszönhető, hogy a rendeléseink 80-85% egyedi gyártásból készül el. A szállítási időt lerövidíteni nagy kihívást jelent. A méretek és variációk sokasága miatt a kereskedőknek olyan raktárkészlettel kellene dolgozniuk, ami erős anyagi megterhelést jelentene egy középvállalkozás számára is.

– A termékek felszerelésében, szaktanácsadásában az ügyfeleik igénylik-e a segítséget?
– Gumiabroncsok terén szinte egyáltalán nem. A felniknél ez már inkább érzékelhető. Egy 170 lóerős traktor átszerelése standard abroncsokról keskenyebb sorközművelő kerekekre akár 2 millió forintjába is belekerülhet az ügyfélnek. Itt érthető, hogy az ügyfeleink a lehető legnagyobb biztonságban akarják magukat érezni ahhoz, hogy egy ekkora megrendelést leadjanak. Itt a segítség formája az adott feladattól és az ügyféltől is függ. Egyes ügyfelek teljesen elégedettek, ha egy pontos termékleírás mellett grafikákkal szemléltetjük az árajánlatunkat, más ügyfelek pedig kifejezetten igénylik, hogy kollégáink személyesen keressék fel őket. Mindig az a legfontosabb, hogy az ügyfelek igényeit a legjobban ki tudjuk elégíteni, legyen itt szó egy esetleges megrendelésről vagy csak szimpla tanácsadásról!

Keresés